Når hele virksomheden arbejder for kunden - stærke kundeoplevelser starter indefra!
Workshops for hele virksomheden
En stærk kundeoplevelse starter med klar og kundevenlig kommunikation, og et internt samarbejde, hvor kunden altid er i centrum. Vores træningsforløb giver jer de værktøjer, der gør forskellen – både i den direkte kundekontakt og i samarbejdet på tværs af organisationen.
Dialog+ faciliterer jer igennem en 2-dags workshops, hvor I opnår værdifuld indsigt i jeres nuværende styrker og ’de blinde vinkler’ og udviklingsområder. Forløbet giver jer både viden, metoder og konkrete redskaber, så I selv kan fortsætte udviklingen i fremtiden – til gavn for jeres kunder, jeres virksomhed og jeres medarbejdere!
Hvad får I ud af forløbet?
Dag 1
1. En solid introduktion til service
- Skarp forståelse af kundeadfærd og forventninger
- Indsigter fra AI og Speech Analytics, der giver jer ny viden om kundedialoger
- Viden om styrker og begrænsninger ved forskellige kanaler
2. Kommunikation uden misforståelser
- Teknikker til at skabe struktur og flow i samtaler
- Spørgeteknikker, der effektivt afklarer kundens behov
- Værktøjer til at formidle præcist og tilpasset information
- Metoder til at kalibrere samtalen og sikre fælles forståelse
3. Kommunikation der skaber værdi for kunden
- Anerkendende, tryghedsskabende og positiv kommunikation
- Et imødekommende sprogbrug, der gør en forskel
- Professionelle afslutningsteknikker, der efterlader kunden med en stærk oplevelse
- Forståelse for forskellige kundeprofiler (via DiSC), og hvordan I tilpasser kommunikationen til jeres forskellige kunder
- Positivt kropssprog i mødet med kunden
4. Professionel skriftlig kommunikation
- Praktiske skrivetips til e-mails, der opleves som kundefokuserede, præcise og kundevenlige
5. Styr på de svære samtaler
- Metoder til at håndtere vanskelige situationer
- Service Recovery og klagehåndtering
- Konfliktnedtrappende kommunikation
Dag 2
6. Fokus på kunderejsen
- Kortlægning af kunderejser og touchpoints
- Service design som værktøj til bedre kundeoplevelser
7. Kundefokus i praksis
- Forskellen på indefra-ud til og udefra-ind-perspektiv
- Identificér de vigtigste indsatsområder for øget kundefokus
8. Stærkere internt samarbejde
- Introduktion til relationel koordination – samarbejde med kunden i centrum
- Overblik over interne afhængigheder
- Konkrete værktøjer til at optimere samarbejde og kommunikation
9. Fra serviceadfærd til kundetilfredshed
- Indsigt i, hvordan serviceoplevelser påvirker kundeadfærd og kundeloyalitet
- Konsekvenser af en dårlig, neutral og god serviceoplevelse
- Udnyt kundefeedback til løbende forbedringer
- Skab en stærk kobling mellem jeres værdier og serviceadfærd
10. ’3-meter-reglen’ som praksisnært værktøj
- Konkrete adfærdsprincipper, der guider både kundekontakt og internt samarbejde
Når I har gennemført de 2 dages Workshop har I medarbejdere der kommunikerer mere klart, håndterer svære situationer professionelt, samarbejder bedre internt – og skaber kundeoplevelser, der gør jer til det foretrukne valg.
Indholdet i Workshop kan tilpasses så de matcher jeres behov bedst muligt. Som forberedelse til Workshops kan I tilvælge et indledende Servicetjek af kundedialog.
Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!