Når hele virksomheden arbejder for kunden - stærke kundeoplevelser starter indefra!

Workshops for hele virksomheden

En stærk kundeoplevelse starter med klar og kundevenlig kommunikation, og et internt samarbejde, hvor kunden altid er i centrum. Vores træningsforløb giver jer de værktøjer, der gør forskellen – både i den direkte kundekontakt og i samarbejdet på tværs af organisationen.

Dialog+ faciliterer jer igennem en 2-dags workshops, hvor I opnår værdifuld indsigt i jeres nuværende styrker og ’de blinde vinkler’ og udviklingsområder. Forløbet giver jer både viden, metoder og konkrete redskaber, så I selv kan fortsætte udviklingen i fremtiden – til gavn for jeres kunder, jeres virksomhed og jeres medarbejdere!

Hvad får I ud af forløbet?

Dag 1

1. En solid introduktion til service

  • Skarp forståelse af kundeadfærd og forventninger
  • Indsigter fra AI og Speech Analytics, der giver jer ny viden om kundedialoger
  • Viden om styrker og begrænsninger ved forskellige kanaler

2. Kommunikation uden misforståelser

  • Teknikker til at skabe struktur og flow i samtaler
  • Spørgeteknikker, der effektivt afklarer kundens behov
  • Værktøjer til at formidle præcist og tilpasset information
  • Metoder til at kalibrere samtalen og sikre fælles forståelse


3. Kommunikation der skaber værdi for kunden

  • Anerkendende, tryghedsskabende og positiv kommunikation
  • Et imødekommende sprogbrug, der gør en forskel
  • Professionelle afslutningsteknikker, der efterlader kunden med en stærk oplevelse
  • Forståelse for forskellige kundeprofiler (via DiSC), og hvordan I tilpasser kommunikationen til jeres forskellige kunder
  • Positivt kropssprog i mødet med kunden


4. Professionel skriftlig kommunikation

  • Praktiske skrivetips til e-mails, der opleves som kundefokuserede, præcise og kundevenlige


5. Styr på de svære samtaler

  • Metoder til at håndtere vanskelige situationer
  • Service Recovery og klagehåndtering
  • Konfliktnedtrappende kommunikation

 
Dag 2

6. Fokus på kunderejsen

  • Kortlægning af kunderejser og touchpoints
  • Service design som værktøj til bedre kundeoplevelser


7. Kundefokus i praksis

  • Forskellen på indefra-ud til og udefra-ind-perspektiv
  • Identificér de vigtigste indsatsområder for øget kundefokus


8. Stærkere internt samarbejde

  • Introduktion til relationel koordination – samarbejde med kunden i centrum
  • Overblik over interne afhængigheder
  • Konkrete værktøjer til at optimere samarbejde og kommunikation


9. Fra serviceadfærd til kundetilfredshed

  • Indsigt i, hvordan serviceoplevelser påvirker kundeadfærd og kundeloyalitet
  • Konsekvenser af en dårlig, neutral og god serviceoplevelse
  • Udnyt kundefeedback til løbende forbedringer
  • Skab en stærk kobling mellem jeres værdier og serviceadfærd


10. ’3-meter-reglen’ som praksisnært værktøj

  • Konkrete adfærdsprincipper, der guider både kundekontakt og internt samarbejde


Når I har gennemført de 2 dages Workshop har I medarbejdere der kommunikerer mere klart, håndterer svære situationer professionelt, samarbejder bedre internt – og skaber kundeoplevelser, der gør jer til det foretrukne valg.

Indholdet i Workshop kan tilpasses så de matcher jeres behov bedst muligt. Som forberedelse til Workshops kan I tilvælge et indledende Servicetjek af kundedialog.
 

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!

hCaptcha