Kundeprofiltyper

Kundeprofiltyper

Kurser og PPA (Person Profil Analyse)

Dine kunder er forskellige - og det bør din tilgang også være. Det er en stor fordel, hvis du kan tilpasse din adfærd og kommunikation til hver enkelt kunde. Det handler om at aflæse og forstå den enkelte kundes profiltype, for profiltypen er bestemmende for kundens adfærd, måden at kommunikere på, og hvad der er vigitgt for kunden.

Helt konkret kan nogle kunder virke meget dominerende, kritiske og korte for hovedet. Nogle kunder kan fremstå meget talende og følelsesladede, og nogle kunder kan have stort behov for tryghed og for, at samtalen foregår i ro og mag. For andre kunder er det vigtigt, at der er styr på detaljerne, og at du er grundig i dine svar og løsninger.

At kunne genkende disse forskelle gør det lettere for dig at skabe tillid, undgå konflikter, og at skabe positive serviceoplevelser for dine kunder.

På kurset i kundeprofiltyper lærer du at forstå forskelle på de forskellige kundeprofilers adfærd, og at tilpasse din egen kommunikation på en hensigtsmæssig og kundetilpasset facon.

Kurset i kundeprofityper kan gennemføres på flere måder:

  • Kursus med afsæt i teori og med dialogbaseret forståelse af egen profilype og adfærdstendes i en arbejdsmæssig sammenhæng.
  • Kursus med gennemførelse af indledende individuelle online DISC-profiler på alle kursusdeltagere. Alle medarbejdere modtager både DISC-profilanalyserapport og individuel rapportgennemgang og feedback fra underviseren. Fordelen ved dette kursusvalg er, at indsigten i egen profiltypes arbejdsmæssige styrker (og faldbruber) muliggør en mere målrettet og effektiv kundehåndtering og kundedialog.
  • Begge kurser kan følges op med individuel servicetræning med særligt fokus på aflæsning af kundeprofiltyper og tilpasning af egen adfærd og kommunikation.


Underviseren i kurser om kundeprofiltyper er certificeret i DiSC profiltyper (Person Profil Analyse) fra Thomas International.

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!

hCaptcha