Konflikthåndtering

Konflikthåndtering

Konflikter og vanskelige samtaler med kunder eller borgere

Når uenighed og konflikter opstår, reagerer vi ofte umiddelbart og følelsesmæssigt på konfliktsituationen. Det kan derfor være vanskeligt at bevare overblikket, og undgå at konflikten udvikler sig. Hvis du i dit daglige arbejde møder konflikter med kunder eller borgere, er det vigtigt at have konkrete teknikker til konflikthåndtering.

Teknikkerne hjælper dig til at nedtrappe konflikter, så du i højere grad kan opnå en ligeværdig dialog, og herved gøre kunder eller borgere mere tilfredse. En bedre evne til at håndtere de vanskelige samtaler, gør dig samtidig mere mentalt robust og modstandsdygtig mod stress.

Dialog+ tilbyder kurser og praktisk træning i konflikthåndtering og assertiv kommunikation. Vores mission er, at give dine medarbejdere redskaber til ligeværdig dialog, og evnen til at nedtrappe konflikter. Vores kurser indeholder teori og praktiske øvelser, og har fokus på både dialog og kropssprog i konfliktsituationen. 

Indhold på kurser om konflikthåndtering er:

  • Hvad er konflikter, og hvorfor opstår de?
  • Introduktion til konflikttrappen
  • Konfliktnedtrappende kommunikationsteknikker
  • Håndtering af vanskelige kundesamtaler
  • Forståelse for eget bidrag til konfliktsituationen

Medarbejdere fra Rødovre Kommunes kommunale tandpleje, har gennemført kursus i 'konflikter og vanskelige samtaler med borgere'. Vi har lært nye kommunikative teknikker, som hjælper os i dialogen med borgere, og har efter kurset oplevet langt færre konflikter og vanskelige samtaler. Vi har også fået en god fælles opmærksomhed på at give hinanden feedback, når vi overhører hinandens telefonsamtaler. Vi vil derfor sige tak for et veludført kursus, der i den grad har medbragt frustrationer og giver bedre samtaler i receptionen.

Pernille Hess, Overtandlæge

Rødovre Kommunale tandpleje

Jeg synes Brian Vang var virkelig god til at forklare og gøre undervisningen spændende med små og sjove opgaver man skulle lave, så det ikke kun bestod af at lytte. Han er rigtig god til at lytte til hver enkelt person, og komme med gode løsninger eller forslag. Alt i alt var det en rigtig god oplevelse. (Sandra, HK)

En god oplevelse med brugbare tips til at håndtere svære samtaler. (Peter, HK)

Vi har gennemført kurset "Den svære samtale", hvor vi har arbejdet med vigtige redskaber og metoder til at håndtere vanskelige samtaler i en professionel sammenhæng. Kurset har givet en god forståelse af, hvordan man kan strukturere og gennemføre samtaler, der kan være udfordrende, men nødvendige. Alt i alt et rigtig godt kursus. (Mark, HK)

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!

hCaptcha