Konflikthåndtering
Konflikthåndtering
Konflikter og vanskelige samtaler med kunder eller borgere
Når uenighed og konflikter opstår, reagerer vi ofte umiddelbart og følelsesmæssigt på konfliktsituationen. Det kan derfor være vanskeligt at bevare overblikket, og undgå at konflikten udvikler sig. Hvis du i dit daglige arbejde møder konflikter med kunder eller borgere, er det vigtigt at have konkrete teknikker til konflikthåndtering.
Teknikkerne hjælper dig til at nedtrappe konflikter, så du i højere grad kan opnå en ligeværdig dialog, og herved gøre kunder eller borgere mere tilfredse. En bedre evne til at håndtere de vanskelige samtaler, gør dig samtidig mere mentalt robust og modstandsdygtig mod stress.
Dialog+ tilbyder kurser og praktisk træning i konflikthåndtering og assertiv kommunikation. Vores mission er, at give dine medarbejdere redskaber til ligeværdig dialog, og evnen til at nedtrappe konflikter. Vores kurser indeholder teori og praktiske øvelser, og har fokus på både dialog og kropssprog i konfliktsituationen.
Indhold på kurser om konflikthåndtering er:
- Hvad er konflikter, og hvorfor opstår de?
- Introduktion til konflikttrappen
- Konfliktnedtrappende kommunikationsteknikker
- Håndtering af vanskelige kundesamtaler
- Forståelse for eget bidrag til konfliktsituationen
Medarbejdere fra Rødovre Kommunes kommunale tandpleje, har gennemført kursus i 'konflikter og vanskelige samtaler med borgere'. Vi har lært nye kommunikative teknikker, som hjælper os i dialogen med borgere, og har efter kurset oplevet langt færre konflikter og vanskelige samtaler. Vi har også fået en god fælles opmærksomhed på at give hinanden feedback, når vi overhører hinandens telefonsamtaler. Vi vil derfor sige tak for et veludført kursus, der i den grad har medbragt frustrationer og giver bedre samtaler i receptionen.
Pernille Hess, Overtandlæge
Rødovre Kommunale tandpleje
Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!