Konflikthåndtering
Konflikthåndtering
Konflikter og vanskelige samtaler med kunder eller borgere
Når uenighed og konflikter opstår, reagerer vi ofte umiddelbart og følelsesmæssigt på konfliktsituationen. Det kan derfor være vanskeligt at bevare overblikket, og undgå at konflikten udvikler sig. Hvis du i dit daglige arbejde møder konflikter med kunder eller borgere, er det vigtigt at have konkrete teknikker til konflikthåndtering.
Teknikkerne hjælper dig til at nedtrappe konflikter, så du i højere grad kan opnå en ligeværdig dialog, og herved gøre kunder eller borgere mere tilfredse. En bedre evne til at håndtere de vanskelige samtaler, gør dig samtidig mere mentalt robust og modstandsdygtig mod stress.
Dialog+ tilbyder kurser og praktisk træning i konflikthåndtering og assertiv kommunikation. Vores mission er, at give dine medarbejdere redskaber til ligeværdig dialog, og evnen til at nedtrappe konflikter. Vores kurser indeholder teori og praktiske øvelser, og har fokus på både dialog og kropssprog i konfliktsituationen.
Indhold på kurser om konflikthåndtering er:
- Hvad er konflikter, og hvorfor opstår de?
- Introduktion til konflikttrappen
- Konfliktnedtrappende kommunikationsteknikker
- Håndtering af vanskelige kundesamtaler
- Forståelse for eget bidrag til konfliktsituationen
Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!