E-mail og chat
Undersøgelser viser, at hver anden kunde ønsker at kontakte kundeservice via e-mail.
Mange virksomheders skriftlige kommunikation med kunder, bærer fortsat præg af et distancerende og uforståeligt kancellisprog. En kommunikationsform, som hverken er kundevenlig eller i 'øjenhøjde' med kunden.
På vores kursus i skriftlig kommunikation, lærer du at skrive kundeorienteret, imødekommende, anerkendende og præcist.
En konkret målsætning for kurset er, at lære at besvare kundens e-mail kortfattet, forståeligt og 'i øjenhøjde med kunden'. Lange e-mail korrespondancer bør undgås - både for kundens og din virksomheds skyld.
På kurset tager vi meget gerne udgangspunkt i jeres egne e-mail og chat korrespondancer med kunder.
Indhold på kurset 'Kundeservice på skrift':
- Logisk opbygning af e-mails
- Præcis og éntydig kommunikation på skrift
- Fokus på straksafklaring og effektivitet
- Typiske faldgruber i skriftlig kommunikation
- Påvirk modtageren positiv med dit ordvalg
- Kundefokuseret skriftlig dialog i øjenhøjde med kunden
- Indsigt i de skriftlige kommunikationkanalers styrker og begrænsninger, herunder valg af kontaktform
Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!