Kundeservice på skrift

E-mail og chat

Undersøgelser viser, at hver anden kunde ønsker at kontakte kundeservice via e-mail.

Mange virksomheders skriftlige kommunikation med kunder, bærer fortsat præg af et distancerende og uforståeligt kancellisprog. En kommunikationsform, som hverken er kundevenlig eller i 'øjenhøjde' med kunden.

På vores kursus i skriftlig kommunikation, lærer du at skrive kundeorienteret, imødekommende, anerkendende og præcist.

En konkret målsætning for kurset er, at lære at besvare kundens e-mail kortfattet, forståeligt og 'i øjenhøjde med kunden'. Lange e-mail korrespondancer bør undgås - både for kundens og din virksomheds skyld.

På kurset tager vi meget gerne udgangspunkt i jeres egne e-mail og chat korrespondancer med kunder.

Indhold på kurset 'Kundeservice på skrift':

  • Logisk opbygning af e-mails
  • Præcis og éntydig kommunikation på skrift
  • Fokus på straksafklaring og effektivitet
  • Typiske faldgruber i skriftlig kommunikation
  • Påvirk modtageren positiv med dit ordvalg
  • Kundefokuseret skriftlig dialog i øjenhøjde med kunden
  • Indsigt i de skriftlige kommunikationkanalers styrker og begrænsninger, herunder valg af kontaktform

Ja tak, jeg vil gerne kontaktes!

Jeg giver tilladelse til at Dialog+ må kontakte mig.